tips på tandborstningssånger?
Jag behöver tips på roliga tandborstningssånger till min 20-månaders som vägrar låta mig borsta hans tänder! Han borstar gärna själv dock...
Jag behöver tips på roliga tandborstningssånger till min 20-månaders som vägrar låta mig borsta hans tänder! Han borstar gärna själv dock...
Vi fick lära oss två på barnsången, men jag har tyvärr inte noterna utan bara sångerna i huvudet, du kanske kan googla.
Sång 1
Nu ska (namnet på ditt barn) få borsta borsta tänderna,
vi borstar hit och dit
upp och ner
Nu ska vi borsta borsta borsta borsta tänderna,
vi borstar allihopa en gång till.
Sång 2
Jag är en tandborste tandborste här kommer jag
och jag gör tänderna rena
Jag gnolar när jag borstar och jag borstar var dag
för jag gör tänderna rena
aa a aa a aaaaaa a
Tandborstvisan av James Hollingworth:
"Jag är en tandborste, tandborste, här kommer jag!
Jag gör tänderna rena!
Jag gnolar när jag borsta och jag borstar var dag!
Jag gör tänderna rena!
A-a-a!
A-a-a!"
Köp hela skivan "Barnlåtar". Det är en jättebra barnskiva från 70-talet. Har bl a Älgarna demonstrerar.
Tack! Fler?
Melodi "klappa klappa händerna, det är väldigt bra..."
Borsta borsta tänderna, det är väldigt bra.
Borsta borsta tänderna, så tänderna mår bra.
-Varför ska man göra så, börjar/slutar de att växa då?
Det vet inte jag men tänderna mår bra.
Borsta borsta tänderna, det är väldigt bra.
Borsta borsta tänderna, så tänderna mår braaaaa.
Tack! den melodin harjag hört förut!
Tandborstvisan "Jag är en tandborste, tandborste, här kommer jag" finns på Youtube.
Visade den för sonen och fick plötsligt väldigt god tillgång till munnen för tandborstning.
Nackdelen är jag samtidigt upptäckte att det finns en massa andra trevliga barnvisor på Youtube, och det gjorde sonen (21 månader) också, så nu vill han bara sitta vid datorn och se barnviseklipp!
Tror inte att han vet hur djuret mus ser ut, men däremot har han numera full koll på datormusen.
Tack, ska kolla o visa för sonen!
Hanna73, jag hittar inte sången på Youtube!
Här är den:
">
Vi fångar tandtroll med tandborsten. De borrar i tänderna om de får sitta kvar och de sitter ofta och dricker kaffe på tänderna. =)
Det är ju bara att hitta på en liten söt sångtext själv, tex om det han gillar Här sjungs det om olika personer som spelar fotboll i hans mun osv... hehe..
Tack för länken, o de andra tipsen! Ja, nåt ska väl funka... D gäller att ha fantasi, o tålamod!
Tandborstvisan kör vi med - finns på Spotify också!